I és que aquesta meravella publicitària, tan infantil i idiota que sembla ideada per la infanta Elena, no és tan innocent com aparenta. Resulta que el gran misteri és el següent: Els envasadors paguen per cada envàs que treuen al mercat una mitjana inferior a un cèntim que ve a ser la seva contribució al cost de recollida, transport i reciclatge que aquests envasos "de usar y tirar" suposen. El problema és que dins dels materials de vidre i plàstic n'hi ha els que s'anomenen en l'argot d'aquesta gent "impropis", que són els que no tenen cap cost per a l'envasador perquè no són de "usar y tirar" (per exemple, un got de vidre).
Si no ets envàs, on vas? Au, un altre cop enganyats com a xinos |
Ara ve la jugada mestra de l'Agència Catalana de Residus: Per reduir costos a l'hora de reciclar, s'inventen una sèrie d'anuncis on el material anomenat "impropi" no es pot tirar al contenidor que suposadament s'havia de tirar. És a dir, s'ha creat la primera campanya de reciclatge de la història on s'anima al consumidor a no reciclar, no perquè aquests materials no siguin reciclables (sí que ho són!), sinò per a reduir els costos de la gestió de reciclar-los ja que ningú ha pagat prèviament aquell cèntim que comentàvem més amunt i s'ho han de carregar ells, els pobrets empresaris del reciclatge.
Solució? Músiqueta gilipollas amb motiu taladrador per a no pensar-hi massa: "Si no ets envàs, on vas?" Ningú contesta la pregunta, amb la qual cosa l'embolic ja està creat i el missatge subliminal és... a la fracció resta, on tot va directament als abocadors, es crema i nosaltres (els empresaris que paguem aquest anunci tan "social") no hem de pagar per reciclar-ho.
Per part del govern de Freedonia, ens quedem i preferim l'anunci de "The chanclettes", demostració absoluta de que fins i tot un anunci brossa com l'esmentat es pot reciclar en poesia pura.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada